۱۳۸۸ تیر ۱۳, شنبه

اغوا

واقعیت این است که شروع این وبلاگ هرگز نمیتواند به تنهایی دلیلی به این شیکی و با کلاسی که در پست قبل مطرح کردم داشته باشد. البته این حقیقت دارد که نویسندهی وبلاگ مدتی ست از اینکه صرفاً موجودی کسالت آور باشد که چیزها را بدون هیچ افزونهای بر آنها فهم کند به تنگ آمده است. افزونهای که میتواند نشان از وجود یکتای نویسنده در جایی از جریان اندیشه و گوشه ای از جهان ِ چیزهای قابل فهم باشد. درست مانند یک امضا. این واماندگی و ایستایی در فهمیدن و ناتوانی در ایستادن درست یک مرحله بعد از فهمیدن چیزها و پویایی ِ اندیشه باعث دلگیری و ناامیدی نویسنده بوده است. و این وبلاگ را بعنوان لوحی[1] جدید در گذار از یک مرحله به مرحله بعد، پایان آنچه هست، یا بطور کلی آپوکالیپس ِ دورهای دیده است. دورهای که یا جلوی جریان اندیشههای ناگهانی میایستد یا از آن میگذرد.

اما جریان اصیل و اصلی چیز دیگریست. و تمام گزارههای پر طمطراق و بیرون ریزیهای خودنمایانه و البته به سادگی درست فوق رانهی اصلی نبوده است. بیش از هر چیز هوس ِ یک جای جدید بودن و مصرف چیزی جدید (یعنی سرویس خوشگل ِ و مامانیه وردپرس با تمام امکانات فریبنده اش) بوده است! و البته این قالب ِ ساده که در بالای آن نمایی زیبا از شمالِ شهر ِ تهران انتخاب شده است میل و رانههای شروع این وبلاگ را وحشی تر کرده است.

[1] اشاره به فیلم ادیسه فضایی 2001؛ در فیلم با پدیدار شدن هر لوح سیاه مرحله و دورهای از وضع انسان پایان میافت و دوران جدیدی با وضعی دیگر آغاز میگردید. همچنین اشاره دارد به بخش لوحهای نو وکهن از کتاب "چنین گفت زرتشت" نوشته نیچه.

۴ نظر:

  1. «وبلاگ جدید مبارک» این جمله رو میشه به کفش نو مبارک، یا سال نو مبارک تشبیه کرد. نه فقط مفهوم، بلکه از نگارشت میشه دوران جدیدت رو استنباط کرد.
    عکس سر در وبلاگت خیلی سک.سیه!
    آر-اس-اس ت رو ربودم! بگو ببینم، اینجا رو دقیقا با چه نامی (فارسی یا لاتین) لینک کنم. و اینکه با لینک ناگهان اندیشه چه برخوردی داشته باشم!!
    جای تو خالی، سمفونی شیشم برادر لودویگ رو گوش میکنم، نسخه ای که فرانس لیست برای پیانو تنظیم کرده با اجرای لیزلی هاوارد...
    -
    نمیدونم اشکال از براوزر احمق من، اینترنت اکسپلورر ه که نوشته ها چپ چین شده، یا هنوز این ریزه کاری ها رو درست نکردی.

    پاسخحذف
  2. تقریباً 2-3 بار خوندم تا بفهمم چی میخوای بگی :دی
    آخرش هم 80-90% بیشتر نفهمیدم! :))

    پاسخحذف
  3. ممنون شایان جان!
    همینطور فارسی بذار "آپوکالیپس" با ناگهان اندیشه هم کاری نداشته باش بذار باشه. هنوز میشه خوندش دیگه به هر حال!

    عالی! جای گوشمو با خودم البته خالی کن! ;)

    احتمالا از گیرنده تو باید باشه من با اینترنت اکسپلورر 7 تحت ویزتا کامل درست میبینم همه چیو! نکته اینجاست که باید درست باشه چون وردپرس امکان ویرایش مجانی نمیده!

    پاسخحذف
  4. خوبه دیگه احسان! 80-090% عالیه مرد! :دی

    پاسخحذف