۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

حقوق اقلیت

هر جا که می‌روی و میخواهی کاری بکنی که اتفاقاً خلاف اصول ِ اعنقادات (منظورم البته مذهبی است) عده‌ی احتمالاً اکثریتی است میگویند: "مراعات کسایی رو که اعتقاد دارن بکنید." فرض بگیریم اینطور اعتقادات قابل احترام باشد و اکثریتی هم در جامعه ما اعتقادات مشابه داشته باشند و گیرم برای تمام این اکثریت هم مهم باشد که دیگران مراعات حالشان را بکنند. حالا بگویید ببینم کدام اعتقاد و دین و اصول درست و درمانی وجود دارد که وقتی ماهی از سال می آید و چون بقیه (بر فرض محال اکثریت ِ مابقی) بنا به اعتقاداتشان باید عملی به نام روزه گرفتن را انجام دهند به اقلیتی که این عمل را انجام نمیدهد (که البته از دیدگاه دین این اقلیت از بیخ شوت حساب میشن) میگوید: "تظاهر (خواهش میکنم به این کلمه دقت کنید) به روزه خواری حرام است". گیرم حقوق اقلیت و اخلاق و آزاده جانی و فردگرایی و احترام به عقاید و شونصدهزار سال تمدن و تمام این مزخرفات همه کشک، آخر بگو ببینم مرتیکه به تو چه که من آدامس تو دهنمه؟

لطفاً مراعات حال آنهایی که اعتقاد ندارند را بکنید.

۲ نظر:

  1. آقا سال پیش من در حال "تظاهر" با آلت جرم (آب سرد کن) رو به روی دفتر نهاد بودم. یکی اومد شروع کرد به شر گفتن و اینا... نشستیم بحث کردیم آخرش به اینجا رسید که من در جمهوری اسلامی با تاکید زیاد روی اسلامیش زندگی میکنم، و اگر نخوام تکالیف دینیم رو انجام ندم، باید دمم رو بذارم روی کولم و از اینجا برم!!! منم گفتم ای به چشم، در اولین فرصت!

    پاسخحذف
  2. به نظر من که اعتقادات فردی هر کسی باید برای خودش مهم باشد و نه برای دیگران. آنانی که روزه می گیرند باید خود این سختی را تحمل کنند و اتفاقا باید ببینند که دیگران می خورند و می آشامند تا او بتواند میزان قدرت و تحمل خود را در برابر لذتی این چنین آزمایش کند، روزه یعنی همین!

    پاسخحذف