۱۳۸۶ فروردین ۳۱, جمعه

از نمایشگاه تا نمایشگاه

1. امروز رفتیم نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی. خیلی خوب بود. از بزرگترین کمپانیهای نفتی گرفته تا کوچکترین شرکتهایی که مثلا کارشون تولید پیچ بست شلنگ گاز تو خونه است، تو نمایشگاه شرکت کرده بودند. خلاصه بعد از دیدن انبوهی از تجهیزات و دَم و دستگاههای صنعت نفت و صنایع وابسته طبق پیش بینی بابام Sense of Engineering ما حسابی تقویت شد. باشد تا انگیزه ای شود برای پیشرفت و ترقی و رسیدن به مدارج بالاتر و فتح مرزهای علم تا ما هم در زدن سیلی به تمامیه دشمنان اسلام و قرآن و در راس آن آمریکای جهان خوار و اسرائیل بی پدر و مادر سهمی هر چند ناچیز داشته باشیم و غیره.

2. حرف از اسلام شد یاد طرح مبارزه با بد حجابی افتادم که از فردا یعنی 1 اردیبهشت توسط سربازان گمنام امام زمان به اجرا در میاید. این جماعت ( اعضای محترم شورای شهر و نیروی انتظامی را میگویم ) بجای اینکه به فکر این چند کیلوگرم سرب و بقیه ذرات معلق هوای تهران باشند حرص چند سانتیمتر پارچه لباس خانمها رو میخورن. امیدوارم خداوند تمام مریضهای اسلام را از کلیه خانمهای بد حجاب گرفته تا اعضای محترم شورای شهر شفای عاجل بفرماید. الهی آمین.

3. حرف از شهر شد یاد بازی کامپیوتری City Life افتادم. محصول سال 2006 که چند وقتی هست وارد بازار شده. این بازی از دسته بازیهای شبیه سازیه که امکانات زیادی برای طراحی و ساختن یک شهر در اختیارتون میذاره. نسبت به SimCity 4 هم تا حدودی راحتتره و هم قشنگتره. مجموعه ساختمانها و آسمان خراشهاشم متنوع تر و هم واقعی ترن. خصوصیت جالب دیگه این بازی اینه که شما میتونید به اختیار خودتون برج یا ساختمانهای مورد علاقتونو هر جا میخواین بسازین یعنی اون حالت Developing سری بازیهای SimCity رو نداره.

4. حرف از ساختمون اینجور چیزا شد.عکس پست قبلی نمایی از Stata Center در انسیستو تکنولوژی ماساچوستو نشون میده. یکی از زیباترینها در نوع خودش. معماری ساختارشکن شاخه برجسته ای از هنر و معماریه پست مدرن به حساب میاد. به عقیده من ساختار شکنی بیش از هر عرصه دیگه تو معماری پیشرفت و تجلی پیدا کرده. تو تهران خودمونم از اینجور بناها داریم. نمونش برج گلدیس در فلکه دوم صادقیه. معماری پست مدرن لزوما افراط در هنجار شکنی اسلوبهای تعریف شده معماری مدرن نیست. طوریکه حتی برجهای مجتمع آتی ساز هم تا حدودی پست مدرن به حساب میان، بخاطر همون برش اوریبیه که دارن. حرف از ساختمونهای آتی ساز شد، باید بگم که این مجتمع دقیقا جنب نمایشگاه بین الملی تهران واقع شده. جاییکه تا دوم اردیبهشت نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی برقراره و ما امروز ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر